luni, 6 noiembrie 2017

Avalanșa burgerilor

 
      După Revoluție, odată cu democrația, am primit, la pachet, și o grămadă de lucruri noi pentru noi, pe care le-am adoptat mai greu sau mai ușor. Printre acestea s-au numărat și unele feluri de mâncare sau obiceiuri culinare. Așa se face că România anilor '90 a fost invadată de o mulțime de chioșcuri unde se vindeau mâncăruri de origine orientală sau occidentală.
     Asta nu înseamnă că, până atunci, românii erau străini de genul ăsta de mâncare; existau deja diverse locații, amplasate de regulă în zonele de interes, unde puteai servi pe loc mici, sandwich-uri, crenvurști sau alte gustări.
Fast-food-urile au preluat, însă, supremația pe piață, mai ales că, pe lângă mâncare, am împrumutat și un stil de viață din ce în ce mai alert, în care pauza de masă a fost mult diminuată și de aici și nevoia de a mânca ceva pe fugă.
     Nu cred să fie prea mulți dintre voi care să nu fi încercat, măcar din curiozitate, un hamburger sau un kebab de pe vremea când aceste ”preparate” abia apăruseră.
Între timp au apărut marile lanțuri de fast-food-uri, care au acaparat foarte repede mare parte din clientela chioșcurilor care vindeau astfel de produse și care au încercat să impună cumva unele standarde în segment. A rămas însă destul loc și pentru alți ”jucători” de pe piață, așa se face că în ultima perioadă se constată o creștere constantă a restaurantelor de tip fast-food în general și a celor care au ca meniu de bază burgerii în special.
     Numai la Suceava, în ultima perioadă s-au deschis 4 astfel de locații, toate foarte apreciate de clienți, ceea ce înseamnă că burgerul mai are încă multe de povestit.


    O poveste interesantă am găsit la recent-inauguratul Nevada Burger House, un loc cochet ce te captivează prin atmosfera anilor 50, cu care te familiarizezi încă de la intrare. Odată ce ai intrat la Nevada întâlnești o echipă de oameni dedicați și super-prietenoși, care te vor ajuta să alegi cel mai bun burger sau ce vrei tu, în funcție de preferințe. Burgerii sunt personajele principale, însă la ei mai poți servi și salate, sandwich-uri sau cafea, cu sau fără desert.
    Pentru că îmi era dor de un burger adevărat, am hotărât să comand unul de la ei și, la sfatul barmanului (care a fost o gazdă excelentă), am ales burger-ul casei însoțit de cartofi prăjiți cu parmezan, pătrunjel și usturoi. Am fost plăcut surprins de modul de prezentare (burgerul foarte bogat avea un cuțit înfipt în mijloc, iar cartofii au fost serviți într-o cană de tablă emailată, ce mi-a adus aminte de copilărie), însă verdictul final l-am dat abia după ce am terminat (aproape) tot din farfurie și din ... cană.
Combinația de gusturi și arome din burgerul ales a fost pe placul meu și asta m-a ajutat să evaluez și mai bine locația. 
   Mi-a plăcut la Nevada atmosfera, pozitivismul și dedicarea oamenilor, priveliștea (am ajuns acolo chiar la apus) și evident gustul burgerului. De la unul dintre acționari am aflat că își procură carnea pentru burgeri în stare proaspătă și o prepară apoi după o rețetă proprie, secretă. Tot de la el am aflat și care era secretul chiflei dulci - aceasta este unsă cu ou și zahăr și apoi încălzită.
Pe o piață în care oferta este din ce în ce mai variată, este clar că diferența stă în detalii, iar la Nevada am văzut multă atenție la acest capitol și cred că vor face la fel și în continuare.
   Am scris post-ul ăsta nu pentru a face reclamă locului, ci pentru ce am văzut acolo și cum m-am simțit. Mi-ar plăcea să aflu și de la voi păreri atât despre acest loc (dacă i-ați trecut pragul) cât și despre alte restaurante de acest gen sau despre acest tip de mâncare.
   Până la următorul post, să auzim/citim de bine!

Niciun comentariu: