miercuri, 31 august 2011

Tarafuri si Fanfare

Un alt aspect asupra caruia nu am isistat prea mult pe acest blog a fost cronica de eveniment. Insa de data aceasta nu am rezistat sa nu va impartasim si voua din cele traite si vazute week-end-ul trecut la Muzeul Satului Bucovinean din Suceava, unde a avut loc editia de anul acesta a Festivalului "Tarafuri si Fanfare".
Chiar daca muzica de la acest festival nu are nici o legatura cu muzica pe care o ascultam in mod frecvent sau pe care o difuzam la radio, trebuie sa recunoastem ca am ramas placut impresionati de cei care s-au perindat pe scena din incinta Muzeului Satului Bucovinean. Si asta pentru ca nu ai cum sa ramai indiferent in fata unor adevarate comori muzicale traditionale.
Am avut ocazia sa intalnim si sa cunoastem oameni din diferite locuri ale tarii - de la Targu Lapus, pana la Tismana, de la tineri dansatori, pana la lautari trecuti bine prin viata. Nu i-am putut uita pe Mos Budulica, badea Gherasim, badea Heres sau pe lautarii condusi de Cristi Geagu Cătâroiu din Gorj, care ne-au incantat, atat pe noi cat si pe toti cei prezenti, cu cantece vechi lautaresti, de dor si jale, sau, dimpotriva, pline de umor.
Credem ca ei sunt printre ultimii pastratori de traditii autentice romanesti si tocmai de aceea trebuie apreciati la maxim. Sunt cei care animau nuntile si petrecerile romanesti cu mult inainte de aparitia manelelor, un gen muzical fara nici o legatura cu muzica lautareasca; prntru ca niciodata un kitch nu se va putea compara cu ceva autentic.
Am inserat mai jos o selectie foto si video de la evenimentul sus-mentionat, al carui amfitrion a fost maestrul Grigore Lese.







Un comentariu:

Gabriel MARIAN spunea...

Buna ziua. Astept un mail pe adresa pe care o gasiti la sectiunea "CONTACT" ca sa putem stabili detaliile.
Cele bune!