luni, 14 februarie 2011

Prima experienta pe 35 de mm

Cand am implinit 30 de ani, sotia mea a avut grija sa imi faca un cadou cu adevarat surprinzator - un aparat foto pe film cam de aceeasi varsta cu mine. Trebuie mentionat ca la reusita acestei surprize a conlucrat si fratele meu.
In fine, ca sa nu intru prea mult in detalii, trec direct la motivul pentru care am scris acest post - la scurt timp dupa ce m-am facut cu inca o camera foto de colectie (Zenit ET), m-am gandit ca n-ar fi rau sa o testez, desi nu are nici AF si nici expunere automata (dar are expometru); asa ca am cumparat frumusel un film obisnuit - Kodak Color Plus - de ISO 200. Brusc mi s-a parut foarte interesant sa lucrez "ca pe vremuri", insa am ramas cu obiceiul de a ma uita dupa fiecare cadru sa vad ce a iesit. Numai ca Zenit-ul nu are senzor ci film, deci nici LCD, iar primele rezultate aveam sa le vedem dupa developare. Surpriza si mai mare a fost chiar in seara de Valentine's Day, care ptr. noi inseamna mult mai mult, cand Narcisa a completat seria cadourilor oferindu-mi un CD cu cele 37 de cadre (cate au iesit) scanate la un centru foto.
Nu va pot spune cat de mult ne-au placut rezultatele si cat de uimiti am fost de calitatea si culorile unor fotografii realizate cu metode de acum 30 de ani. E clar ca nu va fi si ultima experienta pe film, mai ales ca intre timp a aparut in colectie si un Minolta Dynax 500si, ceva mai apropiat de zilele noastre ca tehnologie. Acum si el are un film si cand va i gata vom fi bucurosi sa va prezentam rezultatele.
Pana atunci, insa, iata ce a iesit din combinatia Zenit ET + Helios 44-2 (58mm F2) + Kodak ColorPlus 200 + multa pasiune :). Evident am postat cele mai reusite dintre cadre, fiecare dintre ele cu minime corectii din PS (Curves, Contrast, Sharp), realizate in august anul trecut.

Niciun comentariu: